Polacy popierają pomysł wykorzystania ważnych rocznic w kampanii wizerunkowej kraju

16
styczeń
2014

Posted by nawiejskiej

Posted in Na Wiejskiej

0 Comments

Rada Promocji Polski zatwierdziła dokument „Zasady komunikacji marki POLSKA”.   Realizacja zawartych w nim założeń ma wzmocnić wizerunek kraju, i pośrednio również rodzimych towarów eksportowych.

Rada Promocji Polski to międzyresortowe gremium koordynujące działania promocyjne naszego kraju i będące organem doradczym premiera. Jej celem jest zapewnienie współpracy pomiędzy ministerstwami i instytucjami. Ważnym wnioskiem płynącym z przyjętego dokumentu jest konieczność prowadzenia spójnej kampanii wizerunkowej kraju. Rada zdecydowała też o wykorzystaniu w niej tegorocznych rocznic i ważnych wydarzeń w naszej historii: 25-lecia przemian demokratycznych, 15-lecia obecności w NATO oraz 10-lecia obecności w UE. Wcześniej na zlecenie MSZ Laboratorium Badań Społecznych oraz MANDS Badania Rynku i Opinii przeprowadziło badania jak na taki pomysł zapatrują się Polacy. Trzy czwarte ankietowanych poparło wykorzystanie do promocji naszego kraju 25. rocznicy transformacji, natomiast co trzeci badany chciałby w takiej kampanii uczestniczyć. Podczas posiedzenia RPP minister Radosław Sikorski mówił o konieczności jak najszerszego rozpropagowania dokumentu, zarówno wśród pracowników ministerstw, jaki i w Sejmie oraz Senacie, a także pośród  przedsiębiorców.