Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej nie poprawiła kontaktów obywateli z instytucjami państwowymi

29
styczeń
2014

Posted by nawiejskiej

Posted in Na Wiejskiej

0 Comments

Według „Dziennika Gazety Prawnej” ePUAP stała się zabawką władz zamiast poprawiać kontakt obywateli z administracją przez internet.

Projekt ePUAP miał poprawić elektroniczny kontakt Polaków z instytucjami państwa, tymczasem  nasz kraj w rankingu państw Unii Europejskiej, dotyczącym popularności e-administracji wśród obywateli spadł z siódmego miejsca od końca na trzecie od końca. Według informacji opublikowanych w gazecie przez cały ubiegły rok za pomocą tego systemu załatwiono tylko około 11 tysięcy spraw. Natomiast swój profil założyło do tej pory 190 tysięcy osób, czyli co setny z 19 milionów polskich internautów. Utrzymanie ePUAPu w 2013 roku kosztowało 17 milionów złotych, a kolejne 15 milionów zainwestowano w ePUAP2, dla którego zakupiono sprzęt oraz oprogramowanie. Według planów resortu administracji i cyfryzacji, w bieżącym roku ePUAP  pochłonie prawie 20,5 miliona złotych.