Komunikat Kancelarii Sejmu i konsorcjum Asseco nt. Nowego Systemu Obsługi Głosowań
Kancelaria Sejmu i konsorcjum Asseco w lutym 2017 r., po procedurze przetargowej rozpoczętej jeszcze w czasie poprzedniej, VII kadencji Sejmu, podpisały umowę na wdrożenie nowoczesnego systemu informatycznego obsługi głosowań w Sali Posiedzeń. Dotychczasowy system działał w Sejmie już od 2001 r. i wymagał unowocześnienia.
Nowy system do głosowania zawiera szereg nowoczesnych rozwiązań, niewystępujących dotąd w polskim Parlamencie, m.in. czytniki wyposażone w mikrofony pozwalające parlamentarzystom na zabieranie głosu z ław poselskich, pilot zdalnego sterowania dla osób niepełnosprawnych, czy automatyczne sterowanie kamerami rejestrującymi przebieg posiedzeń.
Ze względu na najwyższe standardy bezpieczeństwa przy projektach tej rangi, Kancelaria Sejmu wspólnie z wykonawcą systemu zdecydowała o wydłużeniu fazy testów. W najbliższym czasie system będzie ponownie sprawdzany, a do czasu zakończenia jego weryfikacji, w Sejmie będzie funkcjonował dotychczasowy system obsługi głosowań. Zarówno Kancelarii Sejmu, jak i konsorcjum Asseco zależy na tym, aby nowy system był w pełni gotowy i bez zarzutu spełniał swoją rolę, ułatwiając i unowocześniając prace Izby oraz parlamentarzystów.