Zmiany dotyczące wstępu na tereny sejmowe
1 sierpnia br. weszły w życie zmiany w zarządzeniu marszałka Sejmu w sprawie wstępu do budynków pozostających w zarządzie Kancelarii Sejmu oraz wstępu i wjazdu na tereny pozostające w zarządzie Kancelarii Sejmu.
Zgodnie z nowymi regulacjami wstęp do budynków parlamentu oraz wstęp i wjazd na tereny sejmowe będzie możliwy po okazaniu strażnikom Straży Marszałkowskiej uprawniających do tego dokumentów.
Zmienione przepisy przewidują też, że osoby wchodzące i wjeżdżające na teren zarządzany przez Kancelarię Sejmu będą mogły zostać poproszone o poddanie się kontroli pirotechniczno-radiologicznej, przeprowadzanej przez Straż Marszałkowską oraz Biuro Ochrony Rządu.
Straż Marszałkowska nie zezwoli na wstęp lub wjazd na teren osobom, które odmówią okazania dokumentów uprawniających do wstępu do budynków pozostających w zarządzie Kancelarii Sejmu lub wstępu i wjazdu na tereny pozostające w zarządzie Kancelarii Sejmu oraz odmówią poddania się kontroli pirotechniczno-radiologicznej.