Komisja Infrastruktury
14 czerwca 2018
Komisja Infrastruktury /INF/ rozpatrzyła i zaopiniowała dla Komisji Finansów Publicznych Sprawozdanie z wykonania budżetu państwa za okres od 1 stycznia do 31 grudnia 2017 r. (druk nr 2559) wraz z Analizą Najwyższej Izby Kontroli (druk nr 2620) w zakresie:
– części budżetowej 18 – Budownictwo, planowanie i zagospodarowanie przestrzenne oraz mieszkalnictwo,
– instytucji gospodarki budżetowej – Centralnego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej,
– państwowego funduszu celowego – Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym,
– Krajowego Zasobu Nieruchomości,
części budżetowej 26 – Łączność,
części budżetowej 39 – Transport,
– państwowych osób prawnych:
a) Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej,
b) Transportowego Dozoru Technicznego,
– części budżetowej 71 – Urząd Transportu Kolejowego,
– części budżetowej 83 – Rezerwy celowe, w zakresie pozycji 65,
– części budżetowej 85 – Budżety wojewodów ogółem, w zakresie działu 600 – Transport i łączność,
– zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami w części 85 – Budżety wojewodów,
– dotacji przedmiotowych i podmiotowych,
– programów wieloletnich w układzie zadaniowym.
Po zapoznaniu się ze szczegółowymi informacjami dysponentów ww. części budżetowych oraz wysłuchaniu wyjaśnień przedstawicieli Najwyższej Izby Kontroli Komisja pozytywnie zaopiniowała sprawozdanie z wykonania budżetu państwa w rozpatrywanym zakresie.
Upoważniono poseł Marię Zubę (PiS) do zaprezentowania powyższego stanowiska na posiedzeniu Komisji Finansów Publicznych.
W posiedzeniu uczestniczyli: sekretarz stanu w Ministerstwie Inwestycji i Rozwoju – Artur Soboń, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury – Marek Chodkiewicz, prezes Urzędu Transportu Kolejowego – Ignacy Góra, prezes Agencji Żeglugi Powietrznej – Janusz Niedziela oraz dyrektor Transportowego Dozoru Technicznego – Jan Urbanowicz.